فهیمه عزیز که از همراهان قدیمی وبلاگه و خودش هم در شرف در آغوش گرفتن فرشته ش در بغلش هست، باز هم مطابق معمول ما رو مورد لطف خودش قرار داد و برامون مطالب ارزنده ای رو در قسمت نظرات گذاشت که واقعا حیفم اومد یکجا نذارمشون. با توجه به مرجع هایی که ذکر کرده، با اجازه خودش مطالبش رو اینجا میارم تا علاقمندان به بحث و بررسی بیشتر در این مورد استفاده کنند.

با تشکر از فهیمـــــــه عزیز

قلبقلبقلب

 

در جواب کسانی که از روی نا آگاهی یا نادانی یا قصد و مرض حرفهایی رو میزنن که هیچ سندیتی نداره نه در شرع و نه در عرف مطلبی رو مینویسم امیدوارم انشاالله ختم قائله بشه.
در ضمن کسانی که با امر فرزندخواندگی مشکلی دارن لزوما نباید افکار پریشان خودشون را وا گو کنند و در این وب سایت نظر بزارند. 
اصلا یه سوال اگه دنبال فرزندخواندگی نبودید چرا دنبال همچین مطلبی در اینترنت جستجو کردید که با این سایت برخورد کنین؟ خودتون را میخواید گول بزنید یا میخواید عقایدی نادرستی که تا الان در سر شما فرو کردند را بیرون کنید. به هر حال مطلب را مینویسم شاید که از اشتباه در بیاید و امیدوارم که دیگه بحث بعد از این به سمت قشنگی این کار پیش بره. آمییییییییییییییییییییییین

 

....................................................

 

این متن را تقدیم میکنم به پیشگاه آن دردانه یتیمی که مورد ندای ( لولاک لما خلقت الافلاک ) واقع گشت. هم اویی که به دست تقدیر الهی و بنا بر حکمت بالغه آفریدگارش مکتب نرفته مساله آموز صد مدرس شد. ستاره ای که با درخشش در عالم هستی تا مقام حبیب اللهی رفعت یافت و طالبان را در طریق عشق و محبت رهنمون گردید.

کلمه ایتام و مشتقات آن حدود 23 بار در قران کریم وارد شده و احادیث  و روایات  بسیاری از پیامبر  ٌ و ائمه معصومین نقل شده که برای بهبود شرایط زندگی این کودکان و کاهش مشکلات انها بوده است.


حضرت علی خطاب به مالک اشتر میفرمایند ای مالک، یتیمان را میشناسی؟ کودکان خردسالی که در حساسترین سنین عمر، پرستار خود را از دست میدهند و همچون نونهالی که در آغاز زیستن بی باغبان مانده پژمرده میشوند.

قابل توجه اشخاصی که درک درستی از کلمه یتیم در اسلام ندارند:

کودکی که خارج از چهارچوب سنت و شرع و از یک رابطه جنسی آزاد متولد شده است از دیدگاه اسلام فقط در ارتباط با پدر و مادر طبیعی خویش با مشکل مواجه است ولی در اجتماع به عنوان فردی از امت اسلامی پذیرفته شده و از حقوقی که هر فرد دیگری میتواند برخوردار باشد متمتع خواهد شد و کسی حق تعرض به جان و مال او را ندارد. از آزادیهایی که برای دیگران پیش بینی شده، او نیز برخوردار است و مانند هر کسی، او نیز حق شرکت در انتخابات و سایر فعالیت های اجتماعی را دارد مگر در معدودی مسئولیت های حساس اجتماعی از قبیل مرجعیت و امامت جماعت و این در حالیست که فرزندان او ، حتی از این نظر هم محرومیتی نخواهند داشت. از طرفی دیگر در اسلام بنا بر اصل برائت در مواردی که با استنادات متقن از نامشروع بودن کودکی اطمینان حاصل نیست باید او را بریء از این موضوع قلمداد کرد.
به همگی کسانی که فکر میکنند در فقه و اسلام خیلی مهارت پیدا کردند توصیه میکنم سی دی جامع الحادیث و سی دی جامع التفاسیر را از مرکز نور تهیه کنند و مشتقات ایتام و یتیم و ... را و معانی آن و احادیث و آیاتی که در قران و عترت آمده را مطالعه کنند تا از اشتباه زیانباری که ذهن آنها را درگیر کرده رهایی پیدا کنند. 
با این حال به چند حدیث اشاره میکنم:
رسول خدا فرمود: آگاه باشید هر کس در خانه خود یتیمی را جای دهد و احتیاجات او را تامین کند اعمالش مورد قبول درگاه خداوند است. (مشکات الانوار)
آن حضرت میفرماید: احب البیوت عندالله بیت فیه یتیم مکرم : یعنی دوست داشتنی ترین خانه ها نزد خدا خانه ای است که یتیمی در آن گرامی داشته شود. (کنز العمال جلد 3)
همچنین ایشان میفرمایند: در بهشت خانه ای است که آن خانه را خانه خوشحالی نامند و جز کسانی که یتیمان را خوشحال کرده باشند، به آن وارد نمیشوند (کنزالعمال)
امر به کفالت ییتم نزد خدا تا آنجاست که خدا میفرماید:آیا دیدی آن کس را که روز جزا را انکار میکرد؟این همان شخصی است که یتیم را از در خود میراند(سوره ماعون آیه 1و2)
سوره دهر آیات 5 و 8 و 9 را هم زحمت کشیده و خود مطالعه کنید.
دوستان من : 
آگاه باشید که کودکی که خداوند رحیم دوست داشتن او را برترین اعمال بنده نزد  خود میداند کودکی است که پروردگار علیم میفرماید من او را بر فطرت توحیدی (یعنی سرشتی پاک و عاری از آلودگی) آفریده ام.
از امام صادق نقل است که حضرت موسی به خدا عرض کرد پروردگارا کدامین اعمال نزد تو برترین است و خداوند فرمود دوست داشتن اطفال. به درستی که من آنها را بر توحید خود آفریدم. پس اگر آنها را بمیرانم به بهشت خود داخل خواهم کرد. (جواهر السنیه فی احادیث القدسیه- شیخ حر عاملی)
همچنین رسول خدا فرمود هر فرزندی بر اساس فطرت آفریده شده(و فطرت اشاره دارد به طبیعت هر چیزی که هنوز آلوده نشده است) (بهار الانوار)
و بنا بر آیه  کریمه قران:همه کودکان به دنیا آمده از جهت آفرینش بر مبنای فطرت،مشترک بوده  و از این نظر وحدت نهادی دارند (سوره روم آیه 30)
پیامبر خدا فرمود من و کفالت کننده یتیم همچون این دو انگشت (دو انگشت به هم چسبیده)در بهشت در کنار هم خواهیم بود (نورالثقلین)
دوستان گلم و مدیران محترم سایت از همگی شما عذرخواهی میکنم که زیاد صحبت کردم. ولی با تمام این دلایل و آیات و احادیث که اینجا آوردم باز هم کسانی هستند که با راه خدا و سخن خدا عناد میکنند.
هر کسی صاحب اختیار اعمال و افکار خودش است.
امیدوارم مفید بوده باشه و از این به بعد سایت به قشنگی روزهای قبل و بعد از فرزندخواندگی برگرده و دست از بحث بیخود بکشید.
والسلام بغل